מעורב הופס ליום ג' / מנחם לס

1.שלשום (יום ראשון) פורטלנד בלייזרס גברה על הניקס 77-85 לקחת את ליגת הקיץ בלאס ווגאס

בזה הסתיימו שלוש ליגות הקיץ בקליפורניה, יוטה, ונוואדה. בליגות השתתפו כמעט כל נבחרי הדראפט הראשונים וכמו תמיד שחקנים הרוצים להוכיח את עצמם, או כאלה אחרי פציעות שרצו להוכיח לכל מי שרצה הוכחה שהם כשרים לעונה הבאה.(ג'יימס ווייסמן אמרנו?). היו כמה וכמה פגישות HEAD-TO-HEAD שסיפקו את רצון המהססים של 'מה, הוא באמת כזה טוב?', והיו שחקני ליגת G שרצו להוכיח שמקומם בליגה הראשונה. אי. אס. פי. אן. פלוס סיפק דו"ח ארוך על מה שקרה. אני מסכם את בדו"ח בקיצור.

i.

  1. ה-MVP: קיגן מוריי, סקרמנטו קינגס

HONORABLE MENTION : צ'ט הולמגרן

אין שאלה שאילו בנצ'רו, בחירת הדראפט מס' 1 היה משחק יותר משני משחקים הוא היה ה-MVP.

דבר יוצא דופן ברמות היא העובדה שכל נבחרי הדראפט הראשונים – למעשה הסיבוב הראשון – הוכיחו שבחירתם הייתה מוצדקת. קייגן מוריי היה ראש וכתף מעל כולם. לצ'ט היו שלושה משחקים מצויינים, ואחד גרוע בו שחקן הכבד ממנו ב-40 ק"ג לקחו לגוב האריות שבהופס הוא הצבע תחת הסל, ושם אכל את צ'ט. אבל זה היה במשחק השני, וכנראה הוא למד כיצד להתנהג – אוקיי, לשחק – כשזה קורה. שניהם, אגב, גם מוריי וגם הולמגרן שיחקו גם ביוטה, עובדנ שהיא לזכותם כי היו מקרים בעבר כשנבחרים גבוהים היססו לשחק בקיץ וחיכו עד תחילת העונה. גם מוריי וגם הולמגרן קלעו ביעילות (65. ו-63. מהפרקט ו-42. ו-43. מהטריי)

2) MSR (ה-: (MOST SURPRISING ROOKIE): ג'יילן ויליאמס – אוקלהונה סיטי ת'נדר

HONORABLE MENTION :קיון אליס, סקרמנטו, וג'ברי וולקר, פורטלנד

ג'יילן ויליאמס, בחירה 12 הוכיח שהוא WING מעולה שיהיה COMPLEMENT מצויין לצ'ט הולמגרן, ולג'אש גידי האוסטרלי מהשנה שעברה. הוא לא נפלא ולא יוצא דופן במיוחד, אבל הוא עושה הכל טוב, וברמת NBA מקובלת. השלשה שלו סבירה-פלוס, והוא מגן כאילו כבר שיחק בליגה.

אליס – שחתם על TWO-WAY הראה לסקרמנטו שאולי הוא יהיה ONE WAY עם 15 מ-34 מהטריי שזה 44., וגנב שניים למשחק(!!). וולקר הוחתם על חוזה בטוח (GUARANTEED) אחרי שקבר 63% מהפארקט עם 16.4 קרשים למשחק.

3) הוותיק הטוב ביותר: טריי מורפי III, פליקנס

HONORABLE MENTION: קוונטין גריימס (ניקס), אייזיה ג'ו (סיקסרס), סם תומאס (נטס)

.מורפי שיחק רק שני משחקים בהם קלע 53 ב-50% דיוק, אבל נראה כשולט במשחק. תומאס סיים סמר ליג נהדר עם 20 נק' למשחק בקלות, עדינות, ודיוק, וגריימס שלט בשני צידי המגרש והראה יד עדינה ומדוייקת מהטריי עם 20 מ-38 מדאונטאון (52%!!!)

4) הוותיק המסקרן ביותר: ג'יימס ווסרמן, ווריורס

אחרי שהתחיל בהססנות, הוא ניכנס לקצב יותר ויותר, וב-80 דקות קלע 42 עם 22 ריבאונדים ו-8 חסימות, כשסטיב קר (כמו שאר צוות המאמנים של הווריורס) מנסה לעשות רק דבר אחד: להסתיר את חיוכו.

5) הכי כיף לראות: קני לופטון, הסנטר של ממפיס

HONORABLE MENTION: מק מקלונג, לייקרס, ג'וש מינוט, וולבס

מי שראה את הסנטר לופטון שומר על הולמגרן לא צריך כל הסבר. למי שלא ראה – אז יש לו יותר יכולות מאשר לסנטר רגיל, עובדה שמחפרת על כמה סנטימטרים שחסרים לו..

מקלונג ומינוט? מספיק שאגיד ששניהם משחקים ומרחפים מעל הטבעת ומזכירים מאד את ג'ה מוראנט

6) פייבוריט הקהל וצופי הטיווי: טאקו פול, יוטה ג'אז

זריקת הפאול של טקו פול בילבלה לחלוטין את האוהדת הצעירה

2. הלכתי לבדוק ומה גיליתי? שמה שהוולבס נתנה ליוטה על גובר אולי קצת מוגזם אבל היו דברים מעולם

כולם, כולל אני, התנפלנו על מינסוטה שמה שהיא נתנה על שחקן מוגבל כרודי גובר גובל בשערורייה. מה יתנו על דוראנט, שאלו, קבוצה שלמה (כולל שתי CHEERLEADERS)?

אז כמו תלמיד טוב (כשהייתי פרופסור הייתי נותן קרדיט לסטודנטים שלא קיבלו את מילותי כפי שהן אלא הלכו לבדוק במקורות. לרוב הם סיימו בידיים ריקות אבל הערכתי את המאמץ) הלכתי לבדוק כמה חוזים בומבסטיים של העבר. מה מצאתי? הלייקרס נתנו 4 בחירות דראפט סיבוב ראשון (4 אשכרה בחירות דראפט סיבוב ראשון, אחת UNPEROTECTED ו-SWAP) עבור אנטוני דייויס. הקליפרס שלחו את הזכויות ל-5 בחירות דראפט סיבוב ראשון (או דרך SWAP או בחירות לא מוגנות) ושתי בחירות שהיו להם דרך מיאמי היט עבור פול ג'ורג'. הבאקס נתנו 5 בחירות דראפט, כולל שתיים לא מוגנות ושתי SWAPS לפליקנס עבור טרו הולידיי. הנטס נתנו 4 SWATS ושלוש בחירות ראשונות לרוקטס עבור ג'יימס הארדן ויוסטון עוד קיבלה עוד בחירת דראפט סיבוב ראשון למה שהפך בסופו של דבר לטרייד בין ארבע קבוצות.

חשוב לזכור שבויתור על בחירות דראפט ו-SWAPS לא מדובר בהכרח על שחקני שוליים. חיפשתי כמה שחקנים רציניים שהיו מעורבים (בדיעבד) בטרייד של אנטוני סמית ואחרים ומצאתי שחקנים כברנדון אינגראם, לונזו בול, שי גילגוס אלכסנדר, ג'רט אלן, וכריס לברט

ההבדל היחיד הוא שהטריידים עם הלייקרס והקליפרס היו טריידים להשלמת מוצג שהיה כמעט שלם ודרש רק FINISHING TOUCHES בעוד מה שקרה בין מינסוטה ליוטה היה מקרה בו יוטה חושבת להתחיל הכל מחדש.

נכון שמוריי וגובר הם אול סטארים אבל לא ברמה של פול ג'ורג' או ג'יימס הארדן, ולכן מה שניתן עבורם נראה מוגזם, אבל העקרון, קומראדים, העקרון הוא שווה.

3. סם אמיקו מה'אתלטיק' מדווח שישנה מועמדת חדשה להנחית את KD – וושינגטון ויזרדס

.היתרון הגדול שיש לוושינגטון היא העובדה שקווין דוראנט הוא בן העיר. בראדלי ביל תקוע בוושינגטון עד סוף הקריירה שלו, ולפי אמיק השחקנים שהנטס ידרשו עבודו יהיה קריסטפס פרוז'ינקיס, רוי הצ'ימורה, קייל קוזמה, דני אבדיה, וקורי קיספרט. לא הוזכרו בחירות דראפט. עם כל הכבוד לדני, KD עם מה שנשאר יכולה להיות נוסחה שתעבוד.

4. למלו בול משנה את מספר גופייתו מ-2 ל-1, אחרי שנמכרו יותר ממיליון גופיות מס' 2

5. פינת הטבע: ה-MOOSE האמריקאי

בתמונה אתם רואים את המוז (MOOSE) של מיין ואלסקה. המוז שייך למשפחת הצבאים.

לאדם הממוצע המילה "צבי" מעלה במחשבתו חייה רזה, מהירה, בעלת קרניים דקות וארוכות יחסית. ובכן, ישנם עשרות מיני צבאים. בישראל לבדה ישנם כעשרה מיני צבאים.

המוז הוא הגדול, הכבד, והאיטי במשפחת הצבאים. כמה מהם יכולים להגיע למשקל של 1500 פאונדס – 680 ק"ג. מאחר ו-90% מאדמת מיין היא יער, המוז מצא שם בית טוב, וגם עונת הציד המבוקרת מאד, היא עוד גורם למוז לאהוב את מיין. מעריכים שישנם 75,000 מהם במיין, ומספר לא ידוע באלסקה.

המוז מתבודד וחי לבדו. המושג עדר לא מוכר למשפחת המוסים. ניסיתי למצוא חומר על מוסים בעברית ולא מצאתי מלבד העובדה ששמם העברי הוא מוז.

המוסים – כמו כל משפחת הצבאים – הם צמחוניים, ואוכלים בעיקר עשב ירוק, אך מאחר והמוסים אוהבים את ההרים הגבוהים בהם הם מוגנים יותר מטרף (זאבים בעיקר), הם 'למדו' לאכול עלים של עצים מסויימים ביער.

במיין ישנן מסעדות שבעת ועונה אחת מציעות לובסטרים, ובשר MOOSE. אני תמיד מנסה דברים חדשים והזמנתי סטייק מוס. הבשר היה קשה מדי לטעמי אבל JUICY, והיה מרוצד בשומן.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
100 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
golan
golan
19/07/2022 4:23:44

תודה על מעורב מצויין,
ההבדל בין הטריידים שבדקת ובין הטרייד של גובר שהם היו אמורים להביא אליפות (AD והולידיי גם עשו את זה)
אני לא רואה את מינסוטה עוברת סיבוב 2, ולכן הטרייד לא מקדם אותם והשכר שלו לא ייתן להם להתחזק, ולכן טרייד גרוע לדעתי. גם שלחו חלקים משמעותיים מהסגל שלהם ופגעו בעומק הסגל, במקרה של פציעות הם יצטערו על זה.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

מנחם אתה משווה נגר כמו גובר לאנתוני דיוויס ופול גורג? עליהם המחיר היה מוצדק מה גם שלגבי גורג זה היה התנאי של קאווי שיביאו אותו.
דיוויס הביא אליפות באבל ללייקרס.

ברוך רובין
ברוך רובין
19/07/2022 5:26:41

מדוייק דיוויס היה סופרסטאר שנכנס לפריים שלו באותה תקופה והיא חלק מרכזי באליפות של הליקרס, פול גורג בדיוק סיים עונה בקליאבר של MVP והיה תנאי בהבאתו של השחקן הטוב בעולם באותה, גובר זה נגר צרפתי בלי שוק שבדיוק סיים עונה גרועה שוב הושפל בפעם המי יודע בפלייאוף והראה שהוא לא רלוונטי שם, הקשר עם מיטצל רע מתמיד, יוטה היו בועטים אותו ברבע מחיר אבל כשיש מפגרים כאלה שמשלמים אובר פרייס מי יגיד לא?
.
הבדיחה שדוראנט יישחק בוושינגטון מצחיקה, הנחש רוצה אליפות הוא ובראדלי ביל לא מגיעים לגמר ביחד, דוראנט חייב מנהל משחק לידו האגואיסט מסתכל רק על הסל, הבעיה שהוא גם לא מוכן שיהיה מאמן אלא עציץ על הקווים. דוראנט ישאר בברוקלין השוק לא מוכן לקבל ובצדק את הדרישות ההזויות של ברוקלין על שחקן לא יציב בראש בן 34 כמו דוראנט כשרוני ככל שיהיה.

Avner
Avner
19/07/2022 15:53:51

מדהים שהפריים של AD החזיק שנה אחת עם מנוחה באמצע.. (ואולי זה היוצא דופן).
.
באמת אין מה להשוות, אולי הטריידים האחרים היו מוגזמים ורעים לטווח ארוך אבל לפחות היו למועדונים סיבות לרצות את השחקנים. גובר נטל בפלייאוף ולא שווה את המשכורת שלו עוד לפני מה שנתנו עבורו. היה יותר הגיוני בעיני שיהיה מועמד לטרייד על ראס, כנראה שאני לא ממש מבין את נפשם של הGMs בליגה..

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

למאלו חכם יודע איך לעשות כסף כל פעם שמחליפים מס יש באז חדש לגופייה. השקץ היה הראשון שעשה זאת עם החלפות מס ומעברי הקבוצות.
היום כל ילד מסתובב עם חולצת מסי מדי פסז זה מצחיק.
דוראנט ישחק בווש כמו שאני אשחק שם.

רן הנרגן
רן הנרגן
19/07/2022 7:11:24

אני דוקא חושב שהוא שמוק. תחשוב איך היה הבן שלך מרגישה ומה אתה היתה מרגיש כשהילד היה מבקש חולצה חדשה. אלו לא מחירי שוק בצאלאל

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
19/07/2022 7:21:47

🙂
יש לי מכר עם בסטה בשוק.
לבחור יש סטייל בגלישה.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
Admin

מסכים. ניחא אם היה עובר קבוצה, הוא לא צריך לנהל את הקריירה שלו לפי הילדים שקונים חולצות, אבל במסגרת אותה קבוצה?!? בטח שמע בעצת אביו.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

מה לא צריך לנהל קריירה לפי ילדים להיפך זה עוד מיליונים לבנק בלי לעשות כלום :). אני כל שנה הייתי מחליף מס לראות אם זה יעבוד :)אבל טווח של כל 3 שנים גם סבבה

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

למה שהילד יבקש חולצה חדשה? ולמה שההורה יביא לו? זה אותה חולצה של שארלוט עם השם למאלו

Havlicek stole the Ball
Havlicek stole the Ball
19/07/2022 11:19:28

כמי שחושב שקובי השחקן השני בטיבו בכל הזמנים ו/או משנות ה-80 – איך שכחת ממנו?

עגל
עגל
19/07/2022 12:50:56

חחח גם אני שכחתי מזה

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

כן שכחתי גם את ההוא שהחליף מס שחזר מפרישה צודק היו 2 לפני השקץ

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
Admin

תודה רבה מנחם אחלה מעורב.
.
בעניין הטריידים – אני חושב שיש הבדל משמעותי בין החלפת בחירות להעברת בחירות, מאחר ובהחלפת בחירות אולי תקבל בחירה פחות טובה, אולי לא, ובכל מקרה תישאר עם בחירה, בעוד שבהעברת בחירות אתה נשאר בלי כלום. ואם אני לא טועה במקרה של גובר לא מדובר בהחלפות אלא רק בהעברות.

עידו גילרי
Admin
19/07/2022 7:25:30

גם פה (גובר) יש החלפה אחת. זה לא ממש משנה. אלו מקרים דומים שקבוצה ויתרה על כל נכסי הדראפט שהיו בידה כדי להביא שחקן כאן ועכשיו. החלפות נכנסות כדי להוסיף בחירות איפה שאין (בגלל שהקבוצה העבירה חלק ובגלל סטפיאן ).

Ohad
Ohad
19/07/2022 10:42:13

עידו, מה זה סטפאין?

עידו גילרי
Admin
19/07/2022 10:56:41
Reply to  Ohad

חוק על שם אחד הבעלים הראשונים של הקאבס שמכר את כל בחירות הדראפט של הקבוצה וריסק אותם.
מאז אסור לקבוצה להישאר בלי בחירות דראפט סיבוב ראשון בשנתיים עוקבות. זו הסיבה שתמיד אתה רואה שמעבירים את הבחירה בשנה אחת ומחליפים אותה בעוקבת.

Ohad
Ohad
19/07/2022 20:23:28

תודה.
אותו בעלים של הקאבס הוא המנגר של מינסוטה היום? 😉

עידו גילרי
Admin
19/07/2022 20:25:32
Reply to  Ohad

חחח – קונלי היה מנג'ר מאד מוערך שבנה את הקבוצה שיש כרגע בדנבר הוולבס שילמו הון כדי להביא אותו.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
Admin

לא מסכים.
.
נכון שאופציה להחלפת בחירות היא בעלת ערך, אבל היא לא שקולה לוויתור על בחירה. כלומר, הטריק הזה לא באמת מצליח לעקוף את סטפיאן, וטוב שכך.

עידו גילרי
Admin
19/07/2022 11:06:52

אני מסכים איתך על זה – הכוונה הייתה שבמקרים האלה (דיוויס, ג'ורג', הארדן) זה לא שקבוצה שמרה על בחירות אלא נתנה כל מה שהיה לה (ובחלק מהמקרים יותר מהג'אז).

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
Admin

https://twitter.com/ESPNNBA/status/1549229315727974401?t=BYH15Iwpy55_aegz4xtkGA&s=19
.
אייטון מברך על המוגמר. מעניין שלא ציין את המאמן ואת ההנהלה.

Smiley
Editor
19/07/2022 6:31:02

הודעה די סטנדרטית, אין מה להתרגש

עידו גילרי
Admin
19/07/2022 7:25:45
Reply to  Smiley

אין מה להתגרש…

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
19/07/2022 7:18:52

מנחם, האייל הקורא שייך למשפחת האייליים ולא לצבאיים שהם תת משפחה במשפחת הפריים, לפי קביעות DNA.
אייל הקורא ובאפלו היו הגירפות והגנו של צפון אמריקה בהתאמה, עם להקות של עשרות מליונים ואף יותר (במקרה של הבאפלו). פרסתנים אלה חיו בשלום עם האינדיאנים וניגפו רק מול האדם הלבן. אנשים כמו באפלו ביל קודי טבחו בהם בהמוניהם וכמעט הכחידו אותם רק לשם ספורט, בניגוד לאינדיאנים, תשאל את קיירי (האינדיאני המאוסלם…), שהתייחסו אל חיות אלה ביראת קודש וצדו אותם על מנת לחיות ולשרוד כשהם מנצלים את הבשר הפרווה-עור והעצמות.

asaf
19/07/2022 8:33:53

רזי כמות המינים שהכחדנו והעלמנו בפעילות האנושית שלנו ובמיוחד ב-100 השנים האחרונות בכל בית גידול אפשרי בערך היא בלתי נתפסת.

shadow
shadow
19/07/2022 9:16:02
Reply to  asaf

עם כל האמת שבזה זה כלום לעומת מה שהטבע בעצמו הכחיד.

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
19/07/2022 10:37:03
Reply to  shadow

לפי הפילוסופיה שלך אנחנו לא חלק מהטבע?
ושיר כמובן שאולי קצת מתאים לעניין.
https://www.youtube.com/watch?v=Bo3R3LBjDek

shadow
shadow
19/07/2022 13:09:38

ברור שכן. זה בבסיסה של הפילוסופיה שלי
זה קונספט די בסיסי במתמטיקה. קבוצה שמכילה קבוצה, לפעמים במלואה לפעמים בחפיפה.
.
כמו כל מערכת גם האדם/האנושות יכולה לצאת מאיזון. בשביל להבין איפה האיזון צריך ידע וערכים, מהפרספקטיבה שלי הוא יצא מזמן מאיזון.

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
19/07/2022 16:18:59
Reply to  shadow

השיר מציין שאי אפשר ללכת "נגד" הטבע, כי זה חלק מהטבע….

onetwo3
Editor
19/07/2022 9:12:30

רזי אתה פשוט נכס לאתר הזה. תודה רבה

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
19/07/2022 10:38:45
Reply to  onetwo3

אתה הנכס ידידי.
הטי שירט שעיצבת משמשת אותי לעיתים קרובות. אני לובש אותה בזכותך.

עגל
עגל
19/07/2022 13:00:20

גם אני

shadow
shadow
19/07/2022 9:25:42

תודה על המידע רזי🙏🏼
האינדיאנים האלה לא הבינו כלום אפילו נעלי נייק בשביל לרוץ אחרי הטרף שלהם לא היו להם. כאלה פרימיטיבים.
קשה להבין גם מאיפה הם שאבו אנרגיה ואושר בלי קוקה קולה גלידה "מיצים טבעיים" ביסלי במבה ממתקים וכו.
חתיכת כאב ראש ואפילו דקסמול לא היה בנמצא.
יש מצב שבגלל זה הם צרכו כל כך הרבה סמים, היו צריכים חומר מאלחש למציאות המדכאת שלהם.
מזל שבסופו של דבר הגיעו "האירופיים" להציל אותם מעצמם.

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
19/07/2022 10:42:53
Reply to  shadow

אפשר להיות פרימיטיבים ולחיות בשלום עם הטבע, וכן אני יודע שאתה ציני, בחיי שצחקתי צחוק טוב עכשיו (הדקסמול הרג אותי חחחחחחחחחחחחחחחחחח). גם את היונה הנודדת הלבנים חיסלו בארה"ב. מאות מליונים שפשוט חוסלו בלי הראייה לטווח ארוך והכל בשם הרווח. אז אני עדיין קפיטליסט אבל לא חושב שהכסף הוא האלוהים. אפשר להיות קפיטליסטים עם גישה סוציאליסטית שחושבת על הכלל. לא רק אני.

shadow
shadow
19/07/2022 13:32:52

😉
דווקא פרימיטיביים היו קרובים בהרבה לטבע מהאדם "המודרני".
השימוש במילה "פרימיטיבי" אבדה מזמן את המשמעות שלה – קדום, ראשוני.
אפשר גם להציע נקודות מבט שונה שקפיטליזם וסוציאליזם אלה סתם המצאות דימיוניות של בני אדם שכמו כל דבר יושבות על ספקטרום ואולי כדאי לחזור לטבע ולמצוא את החוקיות והרוחניות שבו וכך לפתח מערכות יותר הרמוניות.
אני מציע שני כללים בסיסים:
1. אם האידאולוגיה שלך אומרת שיש טובים ורעים אתה כבר טועה.
2. אם האידאולוגיה שלך אומרת לך שאתה בטובים אתה כבר הוזה.
.
נ.ב
.
פעם פעם הייתי "סוציאליסט" אפילו "קומוניסט" בעל כורחי. עם השנים הפכתי "לקפיטליסט" והקורונה עזרה לי עם הדחיפה האחרונה כדי לקפוץ גם מהצוק הזה.
אני לא מתנגד לרעיונות מתוך האידאולוגיות האלה אבל לא מוצא סיבה לסגוד להן, ברמה דתית, כאילו היו מושלמות, שזה בערך כל תפקידה של המערכת הפוליטית.

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
19/07/2022 16:22:48
Reply to  shadow

אני גם מתחבר לאין טובים ורעים ברמה מסויימת ויש לי ביקורת על עצמי שאני יותר מדיי חושב שאני צודק. לא פשוט להתגבר על מה שעוקב בגנים ובטח שלא על מה שהובר תוך למידה.

Jonathan
Editor
19/07/2022 12:17:19

היו הרבה מינים של חיות שהוכחדו באמריקה הצפונים בשנים שבהן מי שנחשבים לילידים התיישבו שם. לא ברור אם זה היה טבעי או עקב ההתיישבות אבל לפי השנים מניחים שזה קשור להגעת האדם.
אז עם כמה שאוהבים לחשוב על האירופאים ככאלה שהתנתקו מהטבע – זה לא שמי שנתפסים כיום כילידים היו יותר טובים כשרק התיישבו.

עגל
עגל
19/07/2022 13:02:13
Reply to  Jonathan

בדיוק.
האינדיאנים הכחידו הרבה מינים, בעיקר של חיות גדולות (אלה תמיד הנכחדים הראשונים)

shadow
shadow
19/07/2022 13:36:08
Reply to  Jonathan

כפי שנאמר זה הכל יחסי ולכן…

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
19/07/2022 16:26:11
Reply to  Jonathan

האדם עומד במרכז ההכחדה השישית. כלומר, מאז שהתחילו החיים על פני כדור הארץ היו כבר 5 הכחדות מסיביות לפני האדם. אם אתה שואל אותי, זמננו על פני כדור הארץ קצוב. בסוף יבוא הקץ לאנושות.

עגל
עגל
19/07/2022 13:00:02

תודה רזי!
אז אתה בעצם אומר שהצבי הארץ ישראלי קרוב לפרה יותר מאשר האייל? מעניין מאוד.
לגבי השוואתך את האדם הלבן למול האינדיאני, ברור שהאדם הלבן השמיד חיות ואנשים בצורה קיצונית וזהו פשע לכל דבר. אבל משתמע מזה שהאינדיאני היה סוג של "קדוש שומר הטבע" (לא אמרת את זה אבל יש שחושבים כך).
האינדיאנים לא היו הרבה יותר טובים, פשוט לא היה להם נשק חם.
את כל החיות הגדולות שאיכלסו פעם את צפון ודרום אמריקה השמידו אינדיאנים, לא האדם הלבן. אני מזכיר לך שבספרים "ווינטו ויד הנפץ" נכתב רבות על שדות הציד הנצחיים, גן העדן של האינדיאני.
🙂
זה קצת מזכיר את הפנטזיות של האירופאיים מתקופת לורנס איש ערב, על האציל ערבי/בדואי הגאה, איש האמת הכבוד, הרוכב על סוסו ועוזר לחלשים. הרבה פעמים המציאות היתה הפוכה לגמרי . . .

shadow
shadow
19/07/2022 13:42:12
Reply to  עגל

האינדיאני לא היה קדוש אבל חי עשרות מונים יותר בהרמוניה עם הסביבה שלו מהאדם "המודרני".
זה לא אומר שהוא לא היה מייצר נזק דומה אם היה גדל ומתפתח כמו האדם "הלבן" אבל אין אם.

Avner
Avner
19/07/2022 16:09:45
Reply to  עגל

ספר שנכתב ע"י אדם שמעולם לא היה באמריקה (:
(אומנם בשלב מאוחר יותר הגיע לאמריקה ואף הרחיק לכת עד מדינת ניו-יורק! אבל זה היה אי אלו שנים אחרי כתיבת הספרים)

עגל
עגל
19/07/2022 16:30:16
Reply to  Avner

חח נכון, אם אני לא טועה הוא בכלל ישב בכלא בזמן כתיבת הספר

Avner
Avner
19/07/2022 19:59:25
Reply to  עגל

זה גם מה שאני יודעתי אבל זאת כנראה אגדה אורבנית (היה לפני כן בכלא)

Yinon Yavor
Editor
19/07/2022 17:14:48
Reply to  Avner

ספרים נפלאים שליוו את ילדותי. כיף להיזכר.

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
19/07/2022 16:32:28
Reply to  עגל

אף אחד אינו קדוש.
ספרי קארל מאי היו חביבים עלי. בכל מקרה האינדיאנים צדו בשביל לאכול. באפלו ביל קודי צד בשביל הספורט ואכל מעט מאד מהבאפלו שהרג/רצח, בסוף נהייה ליצן בקרקס המערב הפרוע….

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
19/07/2022 10:44:17

אגב, נשאר עוד כמה מליונים ב TPE בבוסטון כשהחלון ייפתח שוב כנראה באזור האולסטאר.

עידו גילרי
Admin
19/07/2022 10:53:48

החלון לא נסגר

Avri
Avri
19/07/2022 13:47:59

לא הבנתי מזה כלום. אז יגיע עוד מחליף גבוה או לא?

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
19/07/2022 16:37:24
Reply to  Avri

החתימו את קבנגל'ה על טו וואי. יסע עם הקבוצה וישחק גם ב גי ליג. גם JD על חוזה דומה או שלא. מניח שימלאו את הטיר השלישי בחוזי מינימום

Avri
Avri
19/07/2022 17:34:10

הבחור הזה זה המחליף של המחליף של לוק קורנט ביום טוב. אני קיוויתי לאיזה ווטרן יעיל וקשוח. כרגע מתחת לסל יש לנו את הטיים לורד והורפורד (אם לא סופרים את קורנט…). זה בעיה.
דווקא הרוקי שקיבל טו-וייז נראה טוב בליגת קיץ. כנראה לא נראה אותו העונה אבל בל זאת, קצת חדשות טובות מהדראפט הזה.

עידו גילרי
Admin
19/07/2022 17:42:33
Reply to  Avri

אמרתי לך כבר שיש לכם עוד שלושה מקומות ברוסטר – תביאו וטרן במינימום.

Avri
Avri
19/07/2022 17:44:55
Reply to  Avri

מהפה שלך לאוזניים של בראד.

עידו גילרי
Admin
19/07/2022 19:02:33
Reply to  Avri

נראה לי שהוא מבין את התפקיד קצת יותר טוב ממני…

האווי לאסוף
האווי לאסוף
19/07/2022 8:04:14

תודה רבה על המעורב המעולה

הייט אשברי
הייט אשברי
19/07/2022 8:26:51

מעורב נאה .

1. נכון לגבי הטריידים . גובר לא הראשון .
2. תיקון קטן לגבי מק מקלאנג – הוא כבר לא של הלייקרס. . ייתכן שיקבל חוזה בקבוצה הבכירה של קליפורניה ( איזה כיף להגיד את זה- תמיד תיעבתי את הלייקרס, עוד לפני עידן השיקוץ ).

https://www.sfchronicle.com/sports/warriors/article/Can-Mac-McClung-go-from-viral-hit-to-legit-NBA-17301030.php

Avri
Avri
19/07/2022 17:43:41

שמעון, מה הניימולוגים אומרים על מק מקלאנג?

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  Avri

מנוע מהיותו אולסטאר

אשך טמיר המקורי
19/07/2022 18:14:48

מנוע מהיותו אדם אמיתי

thetroll
thetroll
19/07/2022 8:35:48

מנחם מעורב מעולה כרגיל מסכים עם מה שאמרו קודם גובר זה לא גורג' ולא דייוויס. ויתור על כל כך הרבה בחירות מטרתו להפוך לקונטנדרית TIER 1 וזה לא המקרה במיניסוטה (למרות שאין לי ספק שזו קבוצה שלעבור סיבוב בפליאוף הפך להיות המינימום עבורה כרגע).. לגבי דיוויס עד כמה שאני זוכר (יכול להיות שטועה לא בדקתי) הלייקרס ויתרו גם על 4 בחירות סיבוב שני סהכ הוא עלה להם את המקסימום האפשרי 8 בחירות. (4 ו 4).
לגבי ליגת הקיץ מסכים שכל הבחירות הראשונות נראות פגיעה בול וגם מג'יילן וויליאמס לא הופתעתי הוא טיפס ממש ברגע האחרון לסביבות המקום ה 20 בדראפטים ונבחר 12 כנראה מוצדק. לגבי מורי וסאקרמנטו בכללי – אני אופתע אם השנה הם לא יגיעו לפחות לפליאין קבוצה מאוד נחמדה יש להם שם אולי סוף סוף יתחילו לצאת מבור הצואה.
תודה רבה מנחם

אור
אור
19/07/2022 14:39:37
Reply to  thetroll

בשביל דייויס עברו 3 בחירות סיבוב ראשון והחלפה אחת

asaf
19/07/2022 8:38:47

תודה מנחם. לופטון ג'וניור עוד יכול למצוא מקום ברוטציה של ממפיס. יודעים שם לעבוד עם צעירים כאלה.

IDO
IDO
19/07/2022 10:27:25

יש תואר השנה. יאללה פורטלנד אליפות.

אור
אור
19/07/2022 14:43:35
Reply to  IDO

החלפתם את הספרס בתור הקבוצה עם הכי פחות הווה ועתיד

Avri
Avri
19/07/2022 15:19:21
Reply to  אור

קבוצות עם פחות הווה/עתיד: ניקס, וושינגטון, לייקרס. כרגע גם יוטה כי אני לא מחזיק מהבחירות שהם קיבלו ולך חכה עד 2029 לראות אם הצליח להם הטרייד הזה. עושה רושם שסקרמנטו יצאה מהקבוצה הזאת לאור הדראפט המוצלח אבל צריך עוד לחכות עם זה.

Yinon Yavor
Editor
19/07/2022 10:36:46

גם בקנדה, בעיקר בחלק המערבי, יש הרבה איילים קוראים. זו חיה עצומה, עם קרניים מאוד מרשימות.

Avri
Avri
19/07/2022 13:48:54
Reply to  Yinon Yavor

גם אותי הצחיקה הקפיצה ממיין לאלסקה. שכחנו מישהו באמצע…

עגל
עגל
19/07/2022 14:07:29
Reply to  Avri

מנחם כבר מזמן הפך לאמריקאי לגמרי

Ljos: The Gospel According to Biff, Christ's Childhood Pal
Editor
Reply to  Avri

יש משהו באמצע? אתה מתכוון לכמה בתי מרקחת ואוסף החנויות שאפשר למצוא בהן שוקולד שהוא לא בטעם קיא? אף אחד לא מחשיב אותם.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
Admin
FAN
FAN
19/07/2022 11:23:47

תודה רבה מנחם
אהבתי- "כשהייתי פרופסור הייתי נותן קרדיט לסטודנטים שלא קיבלו את מילותי כפי שהן אלא הלכו לבדוק במקורות. לרוב הם סיימו בידיים ריקות אבל הערכתי את המאמץ"
מה לימדת?
.
כל טרייד בין וושינגטון לברוקלין לדעתי יפגע במעמד של אבדיה לא משנה אם יוטרד בעצמו או לא

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  FAN

חחח אם הוא לא יוטרד הוא יהפוך למביא כדורים. אבל היי דריי יצא HOF מזה אז אבדיה יצטרך קצת לשאוג לטטרש ולהצהיר שהוא הלב והמנוע ובלעדיו לא היה KD ולא ביל והכי חשוב למסור להם מהר ככל האפשר שירשם לו אס.

אבג
אבג
19/07/2022 14:00:38
Reply to  FAN

לדעתי הפוך
או שיישאר בקסוצה בלי עומק או שיעבור לקבוצה שתתן לו צאנס אמיתי

רן הנרגן
רן הנרגן
19/07/2022 17:08:05
Reply to  מנחם לס

פינת ג"ס:
21:0 https://www.youtube.com/watch?v=rMwdiky5Zcw
.
9 נקדות מתוך ה 21 שיכות לגורדן םול והיו שם גם איזה שני אסיסטים שלו. אז כשתראו איזו עסקה שבמסגרת ג"ס מעביר את פול תמורת הסגן של אלוהים, אל תקנו את זה.

ירון, החלום
ירון, החלום
19/07/2022 15:53:06

בס"ד
שלום עליכם.
תודה מנחם על מעורב נהדר.
לגבי הבחירות, יש הבדל גדול בין בחירה להחלפה,
מה גם שבחלק גדול מהמקרים, כנראה ברובם, ההחלפה לא יוצאת לפועל, כי הקבוצה שקיבלה בטרייד את הכוכב,
בעצם מתחזקת ומגיעה רחוק יותר, ובהתאם בחירת הדראפט שלה נמוכה יותר, ואז לא מבצעים את ההחלפה.
לגבי גובר, הוא שחקן פחות טוב מהכוכבים הגדולים שאותם ציינת, וגם בגיל לא צעיר.
מסקנה, היו מקרים בעבר, אבל עבור שחקנים טובים יותר.

נראה מה יצא מהשחקנים הצעירים מליגת הקיץ.

דוראנט, לא מאמין שיגיע לווש.

ופינת הטבע, גדולה…

Kobv
Kobv
19/07/2022 16:57:02

אני זוכר את בן סימונס ומרקל פולץ נותנים הצגות בליגת הקיץ. זה נחמד ששחקן שלקחת נותן מספרים אבל השחקנים ב NBA בנויים אחרת ולא כל שחקן שנותן מספרים בליגת הקיץ הופך ללגיטימי שהוא רואה מולו את לברון או אמביד.
קצת מנפחים את הטרייד של גובר בגלל כמות הבחירות, אבל מדובר בסופו של דבר בבחירות. לפילי היו 5 בחירות בשנים עוקבות של טופ 6, יצא מהם שחקן אחד ענק "אמביד" כל השאר פחות, הרבה פחות. אז יש לך את טאונס ואדאורדס, שווה להביא שחקן נוסף ברמה גבוהה שיכול ליצור קבוצה אימתנית. הבעיה בגובר שהוא לא שחקן שסוחב קבוצה ולכן התשלום לא נראה על פניו הגיוני. אבל אם במקרה, רק במקרה מינסוטה יגיעו לחצי גמר או גמר מערב, הרבה אנשים יטענו פתאום שהמחיר היה שווה, כי לקבוצה שהיתה שם קודם בקושי נתנו סיכוי לעבור את הפלייאין.

Avri
Avri
19/07/2022 17:41:16
Reply to  Kobv

גובר לא שחקן שסוחב קבוצה אבל הוא יהיה ההבדל בין קבוצת סף פלייאוף לקבוצת פלייאוף קבועה וברורה. בהתאם הבחירות שיקבלו עליו יהיו די נמוכות ככה שזה אפילו לא המקרה של פילי – כאן יוטה יקבלו בחירות 20-25 במקרה הטוב.

Avner
Avner
19/07/2022 20:12:30
Reply to  Avri

קבוצת פלייאוף כן אבל לא מעבר, הליגה כבר יודעת איך לתקוף אותו בפלייאוף ולהפוך אותו לנטל, אז לא ברור מה היתרון הגדול להחזיק אותו (היו כבר בפלייאוף השנה והמגמה כלפי מעלה כשהכוכבים התבגרו בשנה).
להרבה קבוצות, כולל מיני, רק להיות רלוונטיות זה לא ככ רע אבל לא בטוח שבמקרה הזה גובר עושה את ההבדל. הוא מגביה קצת את הריצפה אבל שם להם תיקרה לא גבוהה בהרבה לשנים הקרובות.

Avri
Avri
19/07/2022 21:28:27
Reply to  Avner

חייבים להבין את הקונטקסט של מיני. חייבים לבנות שם המשכיות ותרבות מנצחת כי יש כבר דור שלם שגדל שם על קבוצות עלובות וזה ישפיע על בסיס האוהדים שם לשנים הלאה. בשבילם להפוך למין יוטה כזו שעושה פלייאוף כל שנה בעקביות זו הצלחה.

Jonathan
Editor
19/07/2022 22:04:09
Reply to  Avner

וגם אם גובר ייתנגש בגג שלו בכל פלייאוף…
אנשים מזלזלים בעןנה הרגילה אבל יש 41 משחקי בית והמקומיים רוצים לראות את הקבוצה שלהם מנצחת ברובם או לפחות נותנת פייט.

Jonathan
Editor
19/07/2022 22:06:18
Reply to  Jonathan

אני עדיין לא בטוח שזה טרייד טוב, אגב. אבל גובר יעשה הבדל.

ברוך רובין
ברוך רובין
20/07/2022 1:08:16
Reply to  Avri

מינסוטה גם לפני גובר הייתה עושה קפיצה אדוארד נורא צעיר, פלייאוף ולעוף סיבוב ראשון שני זה לא תרבות מנצחת. השמועות אמרו שהבעלים של מינסוטה החדשים אמרו להיות אגרסיביים ולהביא כוכב בטרייד, המפגר הביא להם את גובר.

עגל
עגל
19/07/2022 18:01:08
Reply to  Kobv

הטרייד על גובר יהיה טרייד מעולה. לא יביא אליפות אבל זו תהיה קבוצה חזקה בטופ.
שוב אברי ואני מסכימים . . .

Berch
19/07/2022 19:59:41

תודה 🙏

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
20/07/2022 11:30:27
Reply to  Berch

השם העברי הרשמי של החיה הזו הוא אייל קורא:
https://he.m.wikipedia.org/wiki/%D7%90%D7%99%D7%99%D7%9C_%D7%A7%D7%95%D7%A8%D7%90

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
20/07/2022 11:35:16

זו אמטרה להיות תגובה עצמאית והובאה במקומה כתגובה 23.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
20/07/2022 11:35:44

*זו אמורה

רן הנרגן
רן הנרגן
19/07/2022 21:37:10

הטרייד של גובר שגוי בעיני. הוא הולך כנגד המגמה , שהוכיחה את עצמה, להקציב מעט ממשאבי הקבוצה לעמדת הסנטר. אני חושב שמיטצל היה תורם למינסוטה יותר מאשר גובר.

עידן
עידן
20/07/2022 0:22:37

טוב.מצאנו את הגבוה השלישי שיצטרף ללוני ווייזמן.
ג'מייקל גרין עושה ביי אאוט מאוקלהומה ובדרך לווריירס

Smiley
Editor
20/07/2022 5:03:57

NBA Retweet
@RTNBA
·
Follow
Miles Bridges has been formally charged with felony domestic violence and child abuse from the incident that happened right before free agency, per @wojespn

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
20/07/2022 11:34:37

השם העברי הרשמי של החיה הזו הוא: אייל קורא.
https://he.m.wikipedia.org/wiki/%D7%90%D7%99%D7%99%D7%9C_%D7%A7%D7%95%D7%A8%D7%90